VIN

Heilig en eigenlijk de enige zekerheid over hoe de auto oorspronkelijk uit de fabriek is gereden: het Vehicle Identification Number, ofwel VIN. In combinatie met het overzicht van de standaard uitvoering voor de CJ-7 en het overzicht van de 'Jeep CJ7 Limited Sport Utility 2-Door' uitvoering maakt dit de auto volledig origineel restaureerbaar. De onderdelenlijst van fabricage helpt bij het zoeken naar originele onderdelen. Al deze documenten hebben we hier verzameld.

Het enige 'uitzoekwerk' dat er nog bij komt kijken is uitzoeken welke opties en accessoires de eerste eigenaar 'af fabriek' bijbesteld heeft. Gelukkig is een van de kenmerken van de CJ-7 Limited de enorm luxe standaarduitrusting. Veel opties en accessoires hoefde je niet uit te zoeken want vrijwel alles was 'standaard' al op de Limited aanwezig. De enige extra optie die we tot nu toe hebben ontdekt op onze CJ-7 Limited is de airconditioning.

Onze VIN-Plate:
Regel 1:J154938 87
Regel 2:12 2C 3EE
Regel 3:1JCCN87E 9CT 039234

de VIN van onze CJ-7 Limited op foto

DeelcodeBetekenis
Regel 1:
J154938Ordernummer
87CJ-7

Regel 2:
12Verfpistool 12 Toledo Factory
2CLakkleur: Slate Blue Metallic
3Interieurkleur: Slate Blue
EStoelen: Kuipstoelen, Hoge Rugleuning
EBekleding: Stof - Western Weave

Regel 3:
1Made in the United States
JGebouwd door de 'Jeep Corporation'
CAls een 'Multi Purpose Vehicle'
CMotor: 6 Cylinder, 258 CID
NVersnelling: 5 versnellingen, handgeschakeld, vloerpook, part-time 4WD overbrenging
87CJ-7, 2 deurs, Open body
EMaximaal gewicht (GVW): 4150 pounds (~ 1880kg)
9Verificatiecijfer
CBouwjaar: 1982
TFabriekscode: Toledo, Ohio, USA
039234Serienummer: 039234
 

Overige nummers

  • Algemeen
  • Topsnelheid134km/h
    0-100km/h13sec
    Verbruik13,7 l/100km
    Actieradius450-540km

Belangrijke onderdelen in de aandrijving van de CJ-7 kregen ook een eigen, uniek identificatienummer ingestanst. Voor onze CJ-7 Limited zijn dat de volgende onderdelen:

  • Motor:
  • Configuratie258 4.2 liter six cylinder with Sanden factory installed airconditioning without serpentine belt drive
  • Codering202C22
    Bouwjaar2 (1982)
    Maand02 (februari)
    TypeC (258 2 bbl motorblok 4.2L)
    Dag vd maand22
  • FabrikantAMC
    Type258 I6, 4-takt vonkontsteking
    BrandstofBenzine
    SysteemCarburator
    Barrels/Venturie2
    LuchttoevoerNatuurlijk
    Compressie9,2:1
    ConfiguratieOHV (Overhead Valve / Kopkleppen)
    Cilinders6 in lijn
    Cilinderkleppen12 (6x2)
    Inhoud4235 cm3
    Vermogen82kW / 112Pk
    Torque / Koppel278Nm
    Boring95,3 mm
    Slag98,9 mm
    KoelvloeistofWater
  • Overbrenging (4x4 Parttime):
  • Permanent op de achteras:
    FabrikantAMC
    Type20 Wide Track
    Model #891 / 103235891
    DifferentieelLLD
    Overbrenging3.31 (B)
     
    Handmatig in te schakelen op de voorassen.
  • Versnellingsbak:
  • MerkBorg Warner / Ford T-5
    TypeHandmatig
    Aantal5
    Ratio's1 - 4,03
    2 - 2,37
    3 - 1,5
    4 - 1
    5 - 0,76
    R - 3,76

Niet origineel

  • RVS Raamscharnieren & Buitenspiegels (vervangen door origineel)
  • Radiator (V8 variant), Fan & 'raar' loopwieltje
  • Geborsteld RVS Body sidesteps
  • Ooit overgespoten waarbij de striping verloren is gegaan (origineel nieuwe liggen klaar!)
  • Er zitten nog wat gaten in de body van een vroegere LPG-installatie
  • Katalysator
  • Aluminium kleppendeksel geplaatst (kwaliteit boven origineel, maar het origineel hebben we nog!)

Dit zijn natuurlijk prio's op onze wensenlijst om de komende tijd te restaureren.

“Specificeren“
Uitspraak: [spesifi'ser?(n)]

Afzonderlijke onderdelen van een geheel opsommen.