1982

  • april 1982

    Fabricage


    Onze CJ-7 Limited rolt van de band in de 'Parkway annex' van de 'Toledo South Assembly Plant' (Jeep Parkway 1000 in Toledo, Ohio). De oorspronkelijke fabriek van 'Willys Overland Motors' - grondlegger van de klassieke Jeep (de Willys MB) - waarin alle CJ-modellen zijn geproduceerd.

    In 1982 was de fabriek eigendom van de American Motor Company (AMC) en stond de productie onder leiding van grootaandeelhouder Renault.

    In 2006 is de fabriek afgebroken.

  • mei 1982

    Transport naar Nederland


    De CJ-7 Limited wordt gekocht en geïmporteerd door een in Nederland gelegerde Amerikaanse militair.

  • 30 juni 1982

    Eerste gebruik


    De Amerikaanse militair, gelegerd op vliegbasis Soesterberg en lid van het 'USAF 32nd Tactical Fighter Squadron' (bijnaam the Wolfhounds) neemt de CJ-7 Limited in gebruik.

    Amerikaanse militairen importeren hun auto's en krijgen een GN ('Geen Nederlander') kenteken zonder formele registratie als Nederlandse auto. Formele registratie werd zo lang mogelijk uitgesteld in verband met de importbelastingen en BPM die dan betaald moeten worden.

    De Jeep wordt dagelijks gebruikt met uitzondering van de latere periode's waarin de militair wordt uitgezonden naar andere landen.

  • juli 1990

    Verkoop


    Met de val van de Berlijnse muur in 1989 eindigt de koude oorlog en neemt de noodzaak voor de aanwezigheid van de Amerikaanse militairen op vliegbasis Soesterberg af. De eigenaar van de CJ-7 is minder en minder in Nederland en wordt uiteindelijk definitief uitgezonden naar vliegbasis Incirlik.

    De CJ-7 Limited blijft - zoals gebruikelijk bij vertrekkende militairen - achter en wordt verkocht aan de 2e eigenaar.

  • 28 juli 1990

    Kentekenregistratie


    De CJ-7 Limited wordt formeel geregistreerd en krijgt zijn huidige kenteken YR-59-NV.

  • 30 december 1993

    In de schuur


    De Jeep wordt 3 jaar redelijk actief gebruikt maar daarna steeds minder en uiteindelijk uitgeschreven bij de RDW.

    De CJ-7 Limited verdwijnt een paar jaar in een loods.


  • Bijna 3 jaar
    geen ritten
    (RDW uitgeschreven)

  • 18 juni 1996

    Verkoop


    Een kennis van de 1e eigenaar (de Amerikaanse militair) ziet zijn kans schoon en koopt in 1996 de CJ-7 Limited voor een - nu wel - betaalbare prijs (initieel wilde hij de Jeep al van de 1e eigenaar kopen maar dat was voor hem toen onbetaalbaar).

    De 3e eigenaar gebruikt op en af een paar maanden. Vooral on- maar soms ook off-road in en rond Zelhem, Gelderland.

    Mede vanwege kosten wordt de Jeep wel regelmatig 'op stal' gezet en geschorst bij de RDW.

  • 28 september 1996


    Bijna 3 jaar
    geen ritten
    (RDW geschorst)

  • 5 september 1999

    De weg op


    Een weekje 'uit de motteballen',
    waarschijnlijk voor de APK

  • 17 september 1999


    1 jaar
    geen ritten
    (RDW geschorst)

  • 18 september 2000

    De weg op


    Een paar maanden 'uit de motteballen'.
    Misschien voor een trip en/of de APK

  • 30 januari 2001


    1 jaar
    geen ritten
    (RDW geschorst)

  • 31 januari 2002

    De weg op


    Een half jaar de weg op...

  • 13 augustus 2002


    1 jaar
    geen ritten
    (RDW geschorst)

  • 14 augustus 2003

    De weg op


    Ruim een maand 'uit de motteballen'.
    Misschien voor een trip of de APK

  • 28 oktober 2003


    Bijna 1 jaar
    geen ritten
    (RDW geschorst)

  • Halverwege 2004

    Te koop


    De eigenaar had de CJ-7 Limited graag gehouden maar kosten en beperkt gebruik maken dat hij toch op Marktplaats verschijnt.

  • 7 augustus 2004

    Verkoop


    Bij het zien van de CJ-7 Limited foto op Marktplaats en later in het echt, besluit de 4e eigenaar dat hij deze Jeep 'moet' hebben. Hij valt voor het originele / klassieke uiterlijk en wil dat ook zou (be)houden.

    De auto wordt 10 jaar lang gebruikt voor korte 'mooi-weer' ritjes (zonder hard-top en deuren) on-road in en rond Baarlo, Noord-Limburg.

  • 28 juni 2013


    Bijna 1 jaar geen ritten
    (RDW geschorst)

  • eind 2019

    Te koop


    De Jeep wordt minder en minder gebruikt en tenslotte in de verkoop gezet.
    Ook de vorige eigenaar spot 'm op marktplaats en komt kijken om te zien hoe 'zijn' CJ-7 Limited erbij staat en nogmaals het unieke karakter van het 'Limited' logo te benadrukken.

  • 19 mei 2020

    Verkocht


    Na een paar maanden zoeken naar 'onze' CJ-7, stuitten wij op deze 'Limited' versie.
    Een kort proefritje en een APK later, was de Jeep van ons.

  • 2020

    Corona


    COVID-19 gooit roet in ons plan voor de examen-trip naar Noord Frankrijk. We besteden onze tijd en centen voorlopig aan opknappen en restaureren van onze nieuwe vriend.

  • 1 december 2020


    3 maanden van de weg.
    (Overgangsregeling Oldtimers)
    Tijd voor de wat grotere restauraties!

  • 1 maart 2021

    De weg weer op!


    Wat korte tripjes. Corona maakt het nog steeds onmogelijk om onze reisplannen in te zetten. Dus we restaureren nog even door.

  • 1 december 2021


    3 maanden van de weg.
    (Overgangsregeling Oldtimers)
    Het laatste jaar voor onze 'Limited' een echte oldtimer wordt.
    Deze winter nemen we de ophanging voor onder handen.

  • 1 maart 2022

    De weg weer op!


    Bijna klaar voor de oorspronkelijke pre-corona reisplannen. Wat extra druk op het afronden van de restauraties dus...

  • 20 mei 2022

    Klein onderhoud en APK


    Ter voorbereiding van onze trip, de auto laten controleren.
    Meteen ook de APK meegenomen.

  • juni 2022

    Officieel oldtimer!


    Formeel door de belastingdienst bevestigd ...
    Onze Jeep is een oldtimer!

  • juli 2022

    Op reis!


    Eindelijk! De Coronadip maakt het mogelijk om te gaan.

  • augustus 2022

    Terug thuis


    Terug van een héérlijke reis...
    Smaakt naar meer.



17 mei 2024

“Tijd bestaat alleen maar omdat anders alles tegelijk zou gebeuren.”
(A. Einstein)