Hoe dan?
Complexiteit:
Ondanks decennia van productie kende de CJ nog wel de nodige ontwerpfouten. Een daarvan is de onlogische werking van de knop waarmee je de stoelen naar voren klapt. Om de stoel naar voren te doen, moet je de knop naar beneden duwen en de stoel gelijktijdig iets omhoog tillen. Oftewel je zit jezelf tegen te werken...
Bij de passagiersstoel is het een vorige eigenaar gelukt zo de metalen hendel is af te breken... een gammele laspoging om dat te herstellen heeft het ook niet overleefd. Onze las - die van Verdieping Drie om precies te zijn - gaat het lang(er) volhouden.
Het frame is eenvoudig los te halen door 4 moeren uit de bodemplaat te draaien. De verbinding met de stoel idem dito met vier moeren. Na het lassen hebben we het frame helemaal gereinigd, licht opgeschuurd met een staalborstel en schuurpapier, bewerkt met Hammerite roestomvormer (het hele frame had wat roestpuntjes van 10 jaar overdekt maar wel buiten staan) en afgewerkt met MoTip zijdeglans zwarte lak.
Onderdeel | Nummer | Van | Oordeel |
---|---|---|---|
Hammerite Kurust / HRK25 | -- | Amazon |
Prima. Blijven uitsmeren voor mooi glad, lichtglanzend resultaat. |
MoTip zwarte lak
(zijdeglans) |
-- | CROP |
Mooie lak en spuitnevel, zoals 't hoort. |
Laswerk en de betere metaalbewerkingsklussen...
wij kiezen voor Verdieping Drie.
We beschrijven en fotograferen de boel wat kort en bondig. Maar mocht je nog vragen hebben of details missen over 'hoe dan'... Laat het ons weten. Geen probleem!
Hoe dan
Start
Finish
feb 2021
mrt 2021